איך להתמודד עם פחד קהל

איך להתמודד עם פחד קהל

דמיינו את הסיטואציה הבאה: התבקשתם לעמוד מול קהל, להציג רעיון מנצח, לחשוף מוצר חדש, להביא לקוחות וכל מה שאתם חושבים עליו כעת זה על איך להתחמק מזה.
על אף שמדובר במעמד יוקרתי ונחשק עבור רבים עמידה מול קהל נתפסת כסיטואציה מאתגרת המעלה את מפלס המתח, יוצרת חרדות ומבוכה. למעשה, פוביית עמידה מול קהל היא הפוביה הנפוצה ביותר. הבעיה היא שמתישהו בחיים תדרשו לעמוד מול קהל, בין אם זה בטקסים ואפילו בראיונות עבודה והתחמקות מהמעמד עשויה לעכב אתכם בקריירה ולמנוע מבעדכם הזדמנויות רבות להצלחה.
הבשורות הטובות הן שאפשר להתמודד עם פחד קהל ולנצח את החרדה אפילו מול קהל עוין ומאתגר במיוחד. איך עושים זאת ומשפרים את הביצועים? מספר רעיונות שיעזרו לכם במשמה.

מיקוד הוא שם המשחק

רוב מי שסובל מפחד קהל עסוק במחשבות טורדניות על כל מה שעלול להשתבש מהרגע שהוא יעמוד מול קהל. המילים יברחו, הגמגום ישתלט עליו, הביטחון העצמי יתרסק, אף אחד לא יקשיב. המטרה היא להתמקד במחשבות חיוביות ודימויים מרגיעים וכן בנשמות עמוקות ובמסר שברצונכם להעביר ואפילו באדם נבחר מתוך הקהל שמשרה עליכם רוגע. במקבל, כדאי תמיד גם לדמיין תוצאה מוצלחת על מנת לשמור על אופטימיות לאורך זמן ולהתמקד במה שחשוב שיקרה לאחר ההרצאה.

קורס משחק למתחילים של אייל רוזלס

הכנה מקדימה היא מתכון להצלחה

חשוב להגיע לסיטואציה של דיבור מול קהל מוכנים. עם חומר מגובש, ראשי פרקים, מצגת מנצחת, אחרי סימולציות ואמונים מול המראה או ליד חברים או כל קהל מפרגן אחר שגם יוכל לתת לכם ביקורת בונה ולכוון אתכם בדרך להצלחה. עבדו על הקול שלכם, על הדיקציה, תרגלו אלתור על מנת שתוכלו לשלוף בן רגע תשובות לשאלות קשות. הגיעו למעמד אחרי שאכלתם ושתיתם.
תרגול של שפת גוף בטוחה אף היא מסייעת בהתמודדות, כשאתם יודעים להרגיע את עצמכם כמו שצריך וגם להעביר את המסר לאחרים שאתם רגועים ובטוחים בעצמכם. באופן כללי כדאי לנוע תוך כדי דיבור מול קהל על מנת לחדד יותר את המסר וגם לצאת מהקיפאון והשיתוק שלעיתים חווים תוך כדי חרדה.

לימודי משחק שעושים הבדל

קורס משחק למתחילים יכול מאוד לעזור לכם בהתמודדות עם פחד קהל או פחד במה. אפילו אם אין בכוונתכם לכבוש את עולם הטלוויזיה או הקולנוע ולהשתלב בתעשיית הפרסום, הרי שהכלים והטכניקות שתרכשו במהלך הסדנה למשחק עשויים לעזור לכם מאוד בהצלחה בכל תחום. בסדנה זו תלמדו איך לשפר את הדיבור כך שהוא יהיה צלול וברור יותר, לבצע אימפרוביזציה ועוד מיומנויות של עמידה מול קהל והכל בסביבה תומכת אצל נבחרת מורים מנוסים שיעזרו לכם להתמודד ולהביא את עצמכם לידי ביטוי בדרכים אפקטיביות במיוחד.

אל תתנו לפוביית קהל לעצור אתכם בקידום קריירה, במפגש עם אנשים או במימוש עצמי.

פנו אלינו לקבלת פרטים על קורס משחק למתחיליםהסדנה של אייל רוזלס

ונצחו את פחד הקהל!