למה משחק הוא מיומנות נלמדת ולא רק כשרון?

למה משחק הוא מיומנות נלמדת ולא רק כשרון?


מופע סיום הסדנה למשחק של אייל רוזלס

סדנה למשחק, בעיקר למי שבאמת רוצה לפתח קריירה בתחום המשחק, היא מסלול מומלץ בדרך לקריירה משגשגת. נכון, ישנם בשוק אנשים שמקבלים תפקידים ללא קשר ליכולות המשחק שלהם או לידע שלהם כשחקנים, אבל השאלה עד איזה גבול הם יכולים למתוח את מנעד התפקידים שלהם. על מנת להחזיק בקריירה מגוונת, מעניינת וגם, כן – משגשגת ומפרנסת בכבוד – יגע כללי וכשרון – פשוט לא מספיק. השוק רווי ב"וואנביז" שחקנים, וכדי להצליח צריך לבלוט ולהצטיין.

סדנה למשחק מאפשרת פיתוח יכולות טבעיות, לימוד יכולות חדשות וגיוון של מיומנויות הנדרשות לרוב התפקידים.

אלו יכולות למשל נלמדות בסדנה למשחק?

פיתוח קול והגייה נכונה (דיקציה)

 גם אם לשיר זו לא משאת נפשכם, יש תמיד אופציה שתפקיד רציני וחשוב שיוצע לכם יכלול שירה, אז תמיד כדאי לבוא מוכנים.

 וגם ללא קשר לשירה – הכלי המרכזי של שחקנים הוא גופם וקולם. כדי להיות מצוין במשחק, נדרשת שליטה מוחלטת הן בגוף והן בקול. שמירה על הקול, אימון של הקול, שימוש נכון ובריא בו – זה הכרחי. העניין הוא – שיש צורך ללמוד איך. רובינו לא מגיעים עם הידע הזה ישר מהבית… בסדנה למשחק מושם דגש גדול על נושא זה כחלק מסט הכלים הבסיסי של כל שחקן ושחקן לעתיד.

ולמה לימודי הדיקציה כה קריטיים?

"בקבוק בלי פקק" "סשה נסע בהסעה" או "שרה שרה שיר שמח" – לכאורה משפטים תמימים ושוברי שיניים להנאה יומיומית. עבור שחקן – הגייה נכונה וברורה של כל מילה במשפט כזה היא קריטית להגשה של התפקיד – אחרת איך הקהל יבין אותו???

ונכון – מדובר כאן במשפטים קשים במיוחד רק לדוגמה, אבל מכירים את אלו שבשיחה יומיומית "בולעים" הברות ומילים? אז כשהקהל לא יכול לשאול "מה? מה?" כל הזמן, ולכל מילה בטקסט הקולנועי/ מחזאי/ טלוויזיוני יש משמעות ענקית – חשיבות הדיקציה ברורה מאליה.

 

משחק מול מצלמה

המצלמה רואה הכל, כל מצמוץ, הבעה או שריר שזז בפנים. בשונה מהבמה, כאן כל פרט קטן משנה, וכדי להרגיש בנוח מול מצלמה – פשוט צריך להתאמן. משחק מול מצלמה זו למידת טכניקה שיכולה לשמש בפרסומות, סרטים, סרטונים ברשת, מערכונים, סדרות טלוויזיה, ראיונות ועוד. בעידן שלנו אי אפשר לחמוק מהמצלמה, וכשפוגשים אותה – רצוי שיהיה דייט ראשון מוצלח!

הסדנה למשחק של אייל רוזלס מציעה מגוון קורסי משחק באווירה נעימה אצל מורים מקצועיים בתכניות לימוד מגוונות, חווייתיות ומעשירות.

תרגילי הסדנה למשחק של אייל רוזלס
סדנת משחק למתחילים, תלמידים בבית ספר למשחק של אייל רוזלס

כמו כן – היתרון המשמעותי והייחודי בסדנת משחק חווייתית פרונטלית, בלייב, פנים אל פנים היא היכולת של מנחה הסדנה, שחקן בכיר, מנוסה – לתת לכם משוב וביקורת בונה תוך כדי הסדנה, לתקן טעויות קריטיות ולחזק את היכולות הטבעיות והמולדות.

מה ייצא לך מהסדנה?

הביטחון העצמי שלך יעלה. זה אומר שכל "לא" שתקבל (ובעולם המשחק שומעים הרבה "לא") – לא ישבור אותך, אלא יבנה לך את התודעה שאומרת שזה רק מקרב אותך ל"כן".

גם במסגרת שלתפקיד שכבר קיבלת, ביטחון עצמי דרוש, כדי להשוות אותך רק לעצמך, לא לשחקנים אחרים, ולהגיב להוראות הבמאי במקצועיות ובמידת האפשר – ללא מעורבות רגשית שרק עלולה לגרום לעצמך לפקפק ביכולות,

מה שעוד יקרה בסדנה, זה שהיכולת להכנס לתוך עומקים של דמויות, אך ורק מקריאה של טקסט ראשוני – תתפתח ותגדל.

מה שעוד יקרה בסדנה, זה שהיכולת להכנס לתוך עומקים של דמויות, אך ורק מקריאה של טקסט ראשוני – תתפתח ותגדל.

מה שבהכרח ישפר את ביצועי המשחק שלך, כי ההזדהות איתה תהיה ברמה מאוד גבוהה.

עוד תוצאות שיתקבלו בסוף הסדנה, ואולי החשובות שבהן – הן היכולת להשתמש בקול, כלי העבודה העיקרי של כל שחקן – בתבונה. לדעת להשתמש בו כמו בכל שריר, לאמן ולהתאמן איתו, וחלילה לא לפגוע בו.

והידע להגייה נכונה וברורה של טקסט – שיכול לשמש במגוון נרחב של עיסוקים ולאו דווקא בתחום הבמה.

הסדנה למשחק של אייל רוזלס משמשת מקפצה ראשונית וגם מתקדמת לעולם המשחק, מעסיקה מורים מן השורה הראשונה, ובוגריה משתלבים באחוזים יפים בעולם הבמה, הטלוויזיה והקולנוע.

צרו איתי קשר

אייל רוזלס