צעדים ראשונים בעולם המשחק

למה משחק הוא מיומנות נלמדת ולא רק כשרון?


בוגרי הסדנה למשחק של אייל רוזלס

הניסיון קובע

חשוב לבחור בית ספר למשחק או קורסים למשחק המתקיימים במקום בעל וותק, ניסיון ומוניטין. ללמוד ממישהו שהוא בעצמו שחק עם רזומה עשיר יאפשר לכם ללמוד את מה שבאמת נדרש בעולם האמתי כאשר מגיעים למיונים להפקות שונות, בין אם לעולם התיאטרון, הקולנוע, הטלוויזיה או הפרסום. בדקו מי מוביל את בית הספר, היכן הופיע, כמה זמן הוא מלמד וכמובן אילו בוגרים סיימו את בית הספר ומה חוות הדעת שלהם על המקום.

ולמה לימודי הדיקציה כה קריטיים?

כמו כל בתחום יש שלבים שונים בדרך להתמקצעות טוטאלית. קשה מאוד לקפוץ למים ולהתחיל קורס משחק עם שחקנים מנוסים שמגיעים כדי לשפר כישורים מסוימים ולדייק את עצמם ומומלץ להתחיל את הלימודים עם חבר'ה כמוכם בתחילת דרכם. לכן, כדאי לחפש מקום שמציע קורס משחק למתחילים וקורסים נפרדים למתקדמים, כך שתדעו שאתם מקבלים את כל הידע הנדרש מההתחלה אבל גם שיש לכם היכן לגדול. ניתן לבחור סדנה המציעה קורסים ייעודיים כמו למשל קורס עמידה מול קהל או קורס משחק מול מצלמה.

מה תקבלו בסדנה?

שימו לב לסילבוס של הסדנה, כמה זמן היא נמשכת ועם אילו כלים פרקטיים ויצירתיים תצאו בסופה. חשוב מאוד להבין מה תיתן לכם הסדנה כדי שתוכלו להשתלב בתעשייה מיד עם סיום הלימודים. למשל, הכנה לאודישנים, ניתוח טקסט, טכניקה, אימפרוביזציה, עבודה על דמות ומעבר לכל – האם תיחשפו גם לקהל אמתי. קשרים בתעשייה חשובים מאוד לתחילת הקריירה במשחק וכדאי לבחור סטודיו למשחק שבוגריו מצורפים לסוכנות שחקנים המייצגת שחקני תיאטרון ומסך מקצועיים.

משתתפי הסדנה למשחק של אייל רוזלס
סדנת משחק למתחילים, תלמידים בבית ספר למשחק של אייל רוזלס

צעדים ראשונים בעולם המשחק

אם תמיד חיפשתם את אור הזרקורים, התנדבתם להופיע בכל אירוע תרבות ואתם נמשכים למצלמה ולבמה – עולם המשחק הוא בשבילכם.

נטייה תיאטרלית טבעית היא נקודת זינוק מצוינת לקריירה בתחום, אבל לא מספיקה כדי לצלוח אודישנים תובעניים ולהרשים מלהקים בררניים. חשוב לשכלל את סט המיומנויות ולפתח כישורים תוך חיזוק הביטחון העצמי, ניתוח טקסטים ולחקור סצנות כדי להעצים את יכולת המשחק.

כיצד עושים זאת באופן המקצועי והיעיל ביותר? כאן נכנסת לתמונה סדנה למשחק בה תקבלו את ארגז כלים הנדרש לתחילת הדרך בעולם המשחק. כיצד לבחור סדנה למשחק ומהם הנושאים החשובים ללמידה כדי להתמקצע בתחום?

 

צרו איתי קשר

אייל רוזלס